Automatiska länkar ger fler besökare till blogg

Jag har noterat att den här bloggen har fått en del besökare från Marcus Westbergs SEO blogg. Jag länkar själv till Marcus Westberg (se min Blogroll) och blev därför glad över att ha fått en länk tillbaka.

Marcus använder sig av en smart tjänst som heter Referer.org för att automatiskt länka tillbaks till de webbsidor som länkar till honom. Tjänsten bygger på automatik – så Marcus behöver inte lägga till sina länkar manuellt.

referer.gif
Vilken placering denna blogg får i Marcus lista, beror på hur många besökare jag skickar till hans sida. Den sida som gett flest besökare hamnar nämligen högst upp.

Ett tips som bloggare ofta får är: ”Använd länkar, alla vinner på det.”. Därför är det smart med ett verktyg som automatiskt ger länkar tillbaks till andra bloggare. Det påminner lite om det populära Trackbacks, men ändå inte.

Jag skulle själv vilja använda mig av Referer.org på den här bloggen, men tydligen går det inte att infoga JavaScript. Men om någon känner till en lösning så får de gärna skriva det i en kommentar till detta inlägg.

Hursomhelst är Referer.org en gratis tjänst utan annonser, och finansieras av donationer.

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 svar to “Automatiska länkar ger fler besökare till blogg”

  1. Google vill krydda din hemsida med relaterade länkar « Webbsnack Says:

    […] Jag har tidigare skrivit om ett liknande verktyg som heter Referer.org. Skillnaden är att Referer.org handlar mer om ett automatiskt länkutbyte webbmasters emellan. […]

  2. Robin Says:

    soft, ska checka den.. Tack!


Kommentera

