Klickfusket ökar enligt en ny rapport

Enligt en rapport från företaget Click Forensics är nu andelen falska annonsklick uppe i 14,1 procent. För tre månader sedan var det ”endast” 13,7 procent av alla klick som var falska. Informationen baseras på data från 1600 annonsörer.

”Smart people are trying to break the law, but we have even smarter people trying to prevent it,” säger Googles VD, Eric Schmidt, i ett uttalande.

Notera att Click Forensics saluför en produkt som hjälper företag att upptäcka klickfusk. Rapporten bör därför tas med en nypa salt.

Via: Los Angeles Times

Andra bloggar om: , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: