CustomizeGoogle nu nerladdad över 5 miljoner gånger

I en tidigare post nämnde jag kort Firefox tillägget CustomizeGoogle. Nu läser jag att tillägget är nerladdat över 5 miljoner gånger.

CustomizeGoogle är min absoluta favorit bland Firefox tillägg. Det beror främst på att jag dagligen använder Google för att söka och mejla. CustomizeGoogle gör mig mer produktiv.

Hur fungerar det då? Jo, CustomizeGoogle ändrar i Googles sidor medans du surfar. Låter kanske konstigt, men det är väldigt enkelt att förstå när man väl har provat.

CustomizeGoogle ger mig förslag på sökord medans jag skriver. Jag har också ställt in så att Googles textannonser tas bort automatiskt, både från sökresultaten och i Gmail. Det här tillägget har även många andra användbara finesser, och det borde finnas något som passar alla.

Alla finesser i CustomizeGoogle är valfria. Endast de populäraste finesserna är förbockade från start, så du kan behöva justera lite själv.

Det finns en kort introduktionsvideo (flash) som man kan titta på för att se vad det hela handlar om. Men det bästa sättet är att prova. Som många andra Firefox tillägg är CustomizeGoogle släppt under GPL licens och helt gratis att använda.

Enligt CustomizeGoogles blogg så är tillägget ännu inte så populärt bland svenskar. Mest nedladdningar har skett från USA och tvåa är Tyskland. Men programmet finns faktiskt även på svenska och fungerar fint med både Google.se och Google.com.

Via: CustomizeGoogle bloggen

Andra bloggar om: firefox, tillägg, google, customizegoogle

Kommentera

