Google vill krydda din hemsida med relaterade länkar

Google har släppt ett nytt verktyg, Related Links, riktat mot webmasters. Det fungerar ungefär som Googles annonssystem, AdSense. Men istället för att visa reklam så visas relaterade webbsidor, nyheter och videofilmer. Enligt Google gör detta att en hemsida med Related Links, som verktyget kallas, alltid innehåller nytt och intressant innehåll.

Relaterade Länkar

Related Links fungerar genom att Google automatiskt analyserar innehållet på din webbsida. Vilka relaterade webbsidor som föreslås beror på vilket innehåll som finns på din webbsida.

Googles nya system är helt gratis att använda. Tanken är nog att systemet skall fungera som en inkörsport till Google annonssystem, samt att Google skall få fler besökare till sin sökmotor.

Jag har tidigare skrivit om ett liknande verktyg som heter Referer.org. Skillnaden är att Referer.org handlar mer om ett automatiskt länkutbyte webbmasters emellan.

Andra bloggar om: , , ,

2 svar to “Google vill krydda din hemsida med relaterade länkar”

  1. olga johansson Says:

    Enkelt o bra

  2. olga johansson Says:

    Bra o enkelt


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: