Gmail i mobilen – nu på svenska

IDG rapporterar att Gmail i mobilen nu finns även på svenska.

Användare kommer åt Gmail Mobile genom att, via webbläsaren på mobiltelefonen, gå till http://m.gmail.com och där logga in på sitt Gmail-konto på samma sätt som på webben.

Enligt Google skall sidan anpassas beroende på vilken produkt man använder när man ansluter till Gmail Mobile. Jag har själv provat att komma åt min e-post på detta sätt. Men det har aldrig fungerat tillfredställande. Jag har provat med många olika mobiltelefonmodeller.

Har du ett Gmail konto? Prova gärna själv och skriv en kommentar om hur det gick.

Andra bloggar om: , ,

Ett svar to “Gmail i mobilen – nu på svenska”

  1. Google släpper program för Gmail i mobilen « Webbsnack Says:

    […] Jag har tidigare skrivit om Googles försök att anpassa Gmail till mobiltelefoner och andra mobila enheter. De gånger jag har försökt att ansluta med olika mobiltelefoner har det fungerat dåligt. […]


Kommentera

