Google slarvar bort e-posten i Gmail

Det är flera användare som klagar över att deras e-post och arkiv i Gmail har försvunnit spårlöst.

”Not only we are surprised that these sorts of issues happens to a company like Google but we are pissed off because e-mail is the core of our internet life.” skriver en användare

Google svarar:

”Once we found out about this issue, we worked day and night to confirm that only a few accounts were affected and to do whatever we could to restore as much of the users’ accounts as we could.”

Så förhoppningsvis är nu problemet löst för de som blivit drabbade.

Genom att POPa sin e-post till en e-postklient kan man vara säker på att ingenting försvinner.

Via: GigaOM: Mom, Google Ate My GMail

Andra bloggar om: , , ,

3 svar to “Google slarvar bort e-posten i Gmail”

  1. Webbsnack Google inaktiverade fel användare « Says:

    […] I december 2006 hade Google en annan incident där de slarvade bort användarnas e-post. […]

  2. Nikke Lindqvist Says:

    Men det var ju just det där POPandet vi ville slippa. Jag är dödstrött på att försöka lagra min mail lokalt. Det funkar inte, tar för stor plats, blir för långsamt och alltför svårt att söka effektivt i. Jag gillar verkligen Gmail, och hoppas förtvivlat att detta aldrig kommer att hända mig.

  3. Webbsnack Says:

    Det är nog många som känner som du. Själv använder jag Gmail, och POPar därifrån till Thunderbird. Gmail blir därmed min backup och min mejl när jag är på resande fot.

    Är jag den enda som tycker att man borde kunna få sin Gmail i datumordning, utan att Gmail grupperar ihop liknande mejl till trådar? Jag tycker att det blir lite svåröversiktligt på Gmails sätt.


Kommentera

