Google stödjer min Ratsit-kampanj

I november 2006 skapade jag ett annonsfilter för att ta bort reklamen på Ratsit. Det fick då inte så mycket uppmärksamhet.

Men till min glädje har Google nu bestämt sig för att stödja min kampanj. Söker man på Google på ordet ”ratsit” kommer nämligen den här bloggen samt min kampanjsida upp bland de första träffarna. Tack vare detta har jag fått en hel del besökare, som förhoppningsvis också har installerat filtret.

Det har nu visat sig att även Ratsit gjort en sökning på ordet ”ratsit”. Jag fick nämligen precis ett tips om att Ratsit har uppdaterat sina annonser så att de inte längre nås av mitt annonsfilter. Som lovat har jag därför gjort en uppdatering av annonsfiltret. Alla som redan installerat filtret kommer automatiskt att få den senaste uppdateringen inom en dag eller två.

Tanken med kampanjen är att få Ratsits annonsintäkter att minska, läs mer här. Om du vill stödja min kampanj, länka då till min Ratsit-sida.

Andra bloggar om: , ,

Kommentera

