Google lanserar ny tjänst för annonsörer

Under det senaste året har Google testat annonser där betalning sker vid en viss händelse, istället för per klick. Nu lanseras denna tjänst publikt, än så länge endast i USA.

”Pay-per-action advertising is a new pricing model that allows advertisers to pay only when specific actions that they define are completed by a user on their site. Rather than paying for clicks or impressions, advertisers can choose to pay when a user makes a purchase, signs up for a newsletter, or completes any other clearly defined action that they choose.”

Den nya tjänsten från Google är en direkt konkurrent till befintliga affiliatesystem, såsom svenska TradeDoubler, Affiliator och Double.

Mer information finns på google.com/payperaction och på Googles blogg.

Andra bloggar om: , , , ,

Publicerat i Annonser, Google. 1 Comment »

Ett svar to “Google lanserar ny tjänst för annonsörer”

  1. Peter Says:

    En mycket intressant blogg! Jag hittade hit häromdagen, och jag har läst igenom en hel del av dina inlägg. Väldigt intressant!


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: