Nytt avtal klart: Bloggar på IDG via Twingly

Twingly

Som tredje mediahus i Sverige börjar nu IDG att samarbeta med Twingly. Precis som med DN och SvD kommer de bloggar som skriver om en viss artikel att dyka upp på IDG.

Jag har tidigare skrivit om missbruket av Twingly och kommit med en del förbättringsförslag. Missbruket är någonting som även IDG är medvetna om:

”Visst går det att missbruka tjänsten. Men erfarenheter från DN och Svenska dagbladet säger att det inte är ett överhängande problem. Det finns ingen möjlighet för oss att förhandsmoderera inkommande länkar. Då faller dessutom värdet av att Twingly snabbt indexerar och kopplar ihop artiklar med blogginlägg”, säger Lisa Bjerre på IDG.

Det skall bli intressant hur/om bloggosfären kommer att förändras i och med introduktionen av Twingly på IDG.

Tjänsten skall introduceras innan sommaren.

Läs mer hos IDG.

Andra bloggar om: , , ,

4 svar to “Nytt avtal klart: Bloggar på IDG via Twingly”

  1. Twingly-länkar hos IDG « Basic personligt Says:

    […] hos IDG Hos Webbsnack läste jag precis att även IDG någon gång i början av sommaren (det står “innan […]

  2. JAK Says:

    Utan tvekan kommer det bloggas betydligt mer utifrån IDG-artiklar.
    Jag kan bara se till mig själv. Mitt bakgrundsmaterial kommer i betydligt högre utsträckning från DN och SvD numera. Och när jag letar bakgrundsmaterial i framtiden kommer jag förmodligen kika mer på IDG.

    Jag kanske ses som en Twinglyhora även om jag anser att de riktiga Twinglyhororna är de som i princip endast gör en copy & paste. Eller inte ens så mycket.

    Alla vill vi ha läsare (iaf många av oss) och Twingly genererar många läsare. Förhoppningen är att några av dessa läsare ska komma tillbaka och bli en återkommande besökare. För mig är inte läsarantalet det viktiga utan istället kommentarerna och diskussionerna som förs på en blogg. Och då spelar det inte någon roll hur mycket du twinglyhorar om innehållet på bloggen är skit.

  3. Mickey Maze Says:

    Ska vi gissa att besöksjagare som Jinge och Bloggelito kommer att sluta med sexrubriker och börja skriva om IT-relaterade saker nu istället?

  4. Jinge har hittat till IDG « Samtida tankar Says:

    […] Det är samma gamla käpphästar som idag och lika många länkar till media som vanligt.” Webbsnack, 25 juni 2007 “Som tredje mediahus i Sverige börjar nu IDG att samarbeta med Twingly. Precis som med DN […]


Kommentera

