uTorrent snart även för Mac

utorrent-icon.jpg

uTorrent är den helt klart populäraste torrent-klienten för Windows. Nu kan även alla Mac ägare glädjas. Just nu håller uTorrent för Mac på att testas, och verkar fungera riktigt bra enligt rapport från Torrentfreak.

Så här ser en skärmdump ut:

utorrent-mac.jpg

Själv kör jag både Windows, Mac och har en Linux-server. Detta är mina favorit torrentklienter idag:

  • Till Windows använder jag givetvis uTorrent.
  • Till Mac har jag hittills använt Azureus.
  • Till min Linux-server (Debian) använder jag rTorrent. En riktigt resurssnål torrentklient utvecklad av norrmannen Jari Sundell.

Andra bloggar om: , , , ,

6 svar to “uTorrent snart även för Mac”

  1. Johan Says:

    Själv använder jag Transmission som torrentklient på min Mac. Riktigt resurssnål och snabb.

  2. nsg Says:

    Jag kör med KTorrent (linux), körde med Azureus innan men tröttnade på att den var så minneskrävande. KTorrent har inte i närheten av alla finesser Azureus har, men den har allt jag behöver.

  3. Katarina Says:

    Det är bra att veta att uTorrent snart skulle vara för Mac också.

  4. Robin Says:

    Jag använder också uTorrent på min Pc och är hel nöjd. Någon som vet när uTorrent kommer på Mac också? Tack på förhand.

  5. capizmo Says:

    Jag skulle gärna också vilja veta när utorrent kommer ut till mac, har alltid använt utorrent på PC, men nu skall jag byta till mac. men jag vill fortsätta att använda utorrent, tack på förhand

  6. soofie Says:

    hur använder man Azureus?
    jag har mac och fattar inte programet.. någon vänlig person som kan förklara? ^^


Kommentera

