Köp mer utrymme till GMail : 6 GB för 130 kr

Har du fyllt upp utrymmet i GMail eller Picasa? Nu kan du betala Google för att få extra mycket utrymme. För $20 per år får du 6 GB mer utrymme. Så här ser prislistan ut:

  • 6 GB ($20 per år)
  • 25 GB ($75 per år)
  • 100 GB ($250 per år)
  • 250 GB ($500 per år)

1 dollar är ungefär 6.70 kr

Du kan administrera ditt utrymme från denna sida.

google-storage.gif

En jämförelse med andra tjänster visar att Googles priser är högre. Exempelvis erbjuder Yahoo Mail obegränsat med utrymme gratis. Och Flickr erbjuder obegränsat med utrymme för $25 per år.

Själv använder jag än så länge endast 6% av utrymmet i GMail. Hur mycket använder du?

Andra bloggar om: , , ,

8 svar to “Köp mer utrymme till GMail : 6 GB för 130 kr”

  1. Johan Says:

    Själv använder jag inte ens det. Endast 4% här. Så det dröjer nog länge innan jag behöver köpa mer utrymme.

  2. Olle Ahnve Says:

    4% – man ska vara en duktig power user, alternativt spara en ohygglig massa attachments etc för att ta slut på sitt utrymme…

  3. Roger Says:

    Jag använder 90% typ. Sucks.

    Jag är lite lack på Google att de är så elaka med domänlösningen. För att uppgradera ett konto med mer utrymme så måste man betala för alla! Eftersom vi har mac@feber.se, pryl@feber.se osv + adresser för redaktörerna skulle det bli 50 dollar x 30 konton x 7 = 10 500 spänn om året trots att vi är två som verkligen använder mer utrymme.

    20 dollar för ett konto känns dock helt ok!

  4. Tim Says:

    Hur lång tid tar det tills någon skriver en plugin för att emulera större utrymme med hjälp av flera gmail-konton?

  5. Henrik Says:

    Jag använder faktiskt och bara 6%, men jag har bara använt min nuvarande gmail i tre veckor. Jag försöker radera onödiga och tunga mail, det är synd att gmail inte funkar med imap. Med pop3 måste jag radera både i mailklienten och på webmailen.

  6. P-M Nordkvist Says:

    Jag är faktiskt redan uppe i 47% och jag har haft GMail sedan de första betorna. Jag har verkligen funderat på detta de senaste veckorna då jag gått från 30% till 47% på bara någon månad. Många attatchments blir det. Så den här tjänsten kommer lägligt.

    Är det för övrigt någon annan än jag som använder GMail som minnesanteckningar? Alltså maila stuff till sig själv, särskillt om man behöver det när man är ute på vift så är det superdupersmidigt att accessa det från GMail i mobilen.

  7. Thomas Says:

    Hur laddar man upp bildarkiv tex, om man varit ute med kompisar, säg det blir 200-300mb, hur kan jag använda gmail för sådant storage?


Kommentera

