Fördomsfull iPhone

Med tanke på den senaste tidens diskussion om ordlistan i T9 så är det intressant att notera att iPhone har samma problem. Det här är några ord som finns med i den officiella svenska ordlistan till iPhone.

  • knulla
  • knullborgarmärket
  • konferensknullaren
  • neger
  • hora
  • åsnesex

Jag har skrivit mer om detta i min andra blogg Svensk Ordlista till iPhone.

Tips! Är du iPhone ägare kan du nu på min nya sajt iPhoneDict.com enkelt installera min egenutvecklade svenska ordlista till iPhone. Givetvis är det helt gratis. iPhoneDict.com uppmärksammades redan igår av bland andra MacWorld och av Erica Sadun på The Unofficial Apple Weblog.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

5 svar to “Fördomsfull iPhone”

  1. Hjalmar Says:

    Den är inte officell om det är du som har skrivit den..?

  2. Webbsnack Says:

    Den officiella ordlistan är den ordlista som Apple själva distribuerar i den senaste iPhone betan.

    Den ordlista som jag har gjort innehåller inte några fula ord.

  3. tomas Says:

    Jag tycker att man ska vara försiktig med att säga att ord är fördomsfull. Knulla är definitivt inget fördomsfullt ord medan neger är det, de andra kan diskuteras.

    Och för att vara petig så finns det ingen negativ komponent i fördom, även om jag tycker att det är så.

  4. Isak Says:

    Petigt, speciellt med tanke på att Sony Ericsson telefonernas ordlista har ord som dubbelfitta och negerhora


Kommentera

