Ladda ner Firefox 3!

Efter en del förseningar och tekniska problem har nu äntligen Mozilla fått sin hemsida att fungera. Jag laddade precis ner Firefox 3, och inom 24 timmar vet vi hur många som gjorde samma sak.

Vill du vara med och slå världsrekordet i antal nedladdningar kan även du ladda ner Firefox 3 här.

Jag har provkört Firefox 3 i ungefär en månad redan och har märkt stor skillnad. Det är framförallt slående hur snabbt Firefox 3 rendrerar sidor. Även minnesförbrukningen har förbättrats avsevärt.

En lista över allt som är nytt i Firefox 3 hittar du bland annat hos CS och TechWorld. Letar du efter en mer omfattande guide rekommenderar jag Field Guide to Firefox 3.

Andra bloggar om: , , ,

Marrakezh startar butik med Blondinbella

Bellme

Bellme är namnet på Marrakezh nya systerbutik. Både Marrakezh och Bellme har samma affärsidé; att sälja en produkt om dagen till ett oslagbart pris.

Bellme ägs av Kreativa Butiker AB, dvs samma företag som äger Marrakezh, och Isabella Löwengrip aka Blondinbella.

Isabella kommer att vara ansiktet utåt i butiken, både som modell och smak­råd­gi­vare. Hon kommer också att arbeta med att utveckla sortimentet tillsammans med Bellmes inköpsansvariga.
-Men när jag fyller 18 den 21 oktober kommer jag också att ta plats i styrelsen, säger hon.

-Vi kommer att starta fler nischade varianter av Marrakezh under året, men Bellme kommer att vara vårt huvudfokus. Kombinationen av vår affärsmodell och Isabellas Löwengrips varumärke är svårslagen, säger Peter Elmlund.

[via pressmeddelande]

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,