The Simpsons Movie

I onsdags var jag på en förhandsvisning av The Simpsons Movie. Recensionerna börjar nu dimpa ner i många tidningar, och vad jag har sett har den fått väldigt bra kritik.

Filmen var både underhållande och överraskande. Filmen tar också, på ett roligt sätt, upp aktuella ämnen. Bland annat är miljön ett genomgående tema.

Det första som händer är att Ralph sjunger med till 20th Century Fox-introduktionen. Detta gör att man omedelbart hamnar i rätt stämning!

Jag tycker att Jane Magnussons recension i DN var väldigt träffande, men avslöjar lite för mycket om innehållet i filmen (se även Varning!). I första stycket har hon ett faktafel. Alla som sett trailern vet att man inte alls får se Barts snopp i restaurangsfönstret…

barts-snopp.jpg

Däremot dyker snoppen upp på ett underhållande sätt när man minst anar det! Mer än så säger jag inte. Här är förresten en trailer:

Jag har nog sett alla avsnitt av tv-serien The Simpsons. Jag såg faktiskt det första avsnittet sändas när jag var på semester i USA 1989. De flesta avsnitten är riktigt roliga, men en del avsnitt är tyvärr ganska tråkiga. Filmen är dock av väldigt hög kvalité, och den gör sig väldigt bra på bioduken.

Filmen har premiär idag, så skynda dig att skaffa biobiljetter (eller vänta några dagar och ladda ner den eller ladda ner den)!

Här är de recensioner jag lyckats hitta i olika svenska dagstidningar

Andra bloggar om: , , ,